Lösning
Du har ännu inte sköljt igenom kaffebryggaren. Se 'Förbereda
kaffebryggaren för användning'.
Du har använt Senseo\-kaffebryggaren på en högre höjd än
2200 meter över havet. Detta har orsakat att vattnet i apparaten har
börjat koka innan det har nått erforderlig temperatur, vilket gör att
apparaten inte fungerar ordentligt. Stäng av apparaten och använd den
inte på högre höjder än 2200 meter över havet.
Du har inte sköljt igenom bryggaren innan du använde den första
gången. Därför är inte kokaren helt fylld. Skölj kaffebryggaren (se
'Förbereda kaffebryggaren för användning') innan du börjar brygga
kaffe.
Kontrollera att:
vattenbehållaren är ordentligt fastsatt;
det finns tillräckligt med vatten i behållaren (t.ex. över ¿ MIN nivå om
du vill brygga en kopp);
rumstemperaturen inte är under 10cC. I så fall fungerar inte
kaffebryggaren som den ska.
Kontrollera att:
locket är ordentligt stängt (spaken måste vara riktigt låst);
vattenbehållaren inte är fylld över MAX-nivån;
hålet i mitten av påshållaren inte är igensatt. Om så är fallet, rensa hålet
genom att hålla påshållaren under rinnande vatten. Du kan rensa hålet
med hjälp av en diskborste eller en nål;
kaffepåsen ligger i mitten av påshållaren;
tätningsringen inte har fastnat under kanten på vattenfördelningsplattan
(se ritningen i början av denna bruksanvisning).
Obs! Det är helt normalt att några vattendroppar spills på bordsytan.
Detta kan till exempel hända när du tar bort eller sätter tillbaka
vattenbehållaren.Var försiktig när du tar bort använda kaffepåsar,
eftersom det kan finnas lite vatten kvar på påsarna.
Ta inte bort vattenbehållaren när kaffebryggaren håller på att värmas
upp, eftersom detta kan orsaka att lite vatten läcker från bryggaren
(detta vatten skulle hamnat i vattenbehållaren).
I alla övriga fall bör du kontakta Philips kundtjänst i ditt land.
Ett vakuum kan tillfälligt ha bildats under locket.
Stäng av kaffebryggaren. Dra upp spaken så långt det går och vänta
24 timmar innan du öppnar locket. Du kan behöva använda en hel del
kraft.
Se till att hålet i mitten av påshållaren inte är igensatt. Om så är fallet,
rensa hålet genom att hålla påshållaren under rinnande vatten. Du kan
rensa hålet med hjälp av en diskborste eller en nål.
Om du fortfarande har problem, kontakta Philips kundtjänst i ditt land.
Problem
Indikeringslampan fortsätter att blinka långsamt
Senseo\-kaffebryggaren brygger inget kaffe
när du använder den för första gången.
Indikeringslampan fortsätter att blinka snabbt
Det läcker vatten från kaffebryggaren
Det går inte att öppna locket.
Felsökning
Om du har ett problem, kanske lösningen finns i nedanstående tabell. Om lösningen till ditt problem
inte finns i tabellen, eller om du har en fråga, se kapitlet 'Garanti och service'.
SVENSKA38