Problem Möjlig orsak och åtgärd
Restvärmeindikatorn tänds
inte.
Kokzonen är inte varm eftersom den bara har varit påslagen en
kort stund. Kontakta vår serviceavdelning om kokzonen skulle
vara varm.
Den automatiska uppvärm-
ningsfunktionen, Automax, ak-
tiveras inte.
• Kokzonen har fortfarande restvärme. Låt kokzonen bli tillräck-
ligt sval.
• Det högsta värmeläget är inställt. Det högsta värmeläget har
samma effekt som den automatiska uppvärmningsfunktionen.
Värmeläget ändras mellan två
nivåer.
Effektregleringen är aktiverad. Se avsnittet om effektreglering.
Touchkontrollerna blir varma. Kokkärlet är för stort eller står för nära kontrollerna. Placera stora
kokkärl på de bakre kokzonerna vid behov.
Det hörs inget ljud när du
trycker på touchkontrollerna.
Ljudsignalerna är avaktiverade. Aktivera ljudsignalerna (se Slå på
och av ljudsignaler).
tänds
Den automatiska avstängningen har aktiverats. Inaktivera pro-
dukten och aktivera den igen.
tänds
• Inget kokkärl på kokzonen. Ställ ett kokkärl på kokzonen.
• Kokkärlet är olämpligt att använda. Använd rätt typ av kokkärl.
• Diametern på kokkärlets botten är för liten för kokzonen. An-
vänd kokkärl med rätt mått.
• Kokkärlet täcker inte korset. Täck korset helt.
och en siffra tänds.
Det har uppstått ett fel på produkten.
Koppla bort produkten från elnätet några minuter. Ta ur eller
koppla från säkringen i husets/lägenhetens säkringsskåp. Anslut
igen. Om
tänds igen ber vi dig kontakta vår serviceavdelning.
tänds
Det har uppstått ett fel på produkten eftersom ett kokkärl har ko-
kat torrt. Skyddet mot att kokkärl blir för heta för kokzonen har
aktiverats. Den automatiska avstängningen har aktiverats.
Stäng av produkten. Ta bort det heta kokkärlet. Aktivera kokzonen
igen efter cirka 30 sekunder. Om
slocknar på displayen kan
restvärmeindikatorn vara kvar. Låt kokkärlet kallna tillräckligt och
kontrollera i avsnittet "Kokkärl för induktionskokzoner" att det är
lämpligt att använda.
Kontakta återförsäljaren eller kundtjänst om du inte kan avhjälpa problemet med ovanstå-
ende förslag. Meddela data från typskylten, den tresiffriga koden och koden för glaskerami-
ken (den sitter i hörnet på hällen) och felmeddelande som visas.
Säkerställ att du har använt produkten på rätt sätt. Annars kommer besök från servicetekni-
ker eller fackhandlare inte att vara kostnadsfritt, inte ens under garantitiden. Anvisningar
för kundservice och garantibestämmelser finns i garantihäftet.
64 Om maskinen inte fungerar