– Avlägsna när produkten är tillräckligt sval: kalkavlagringsringar, vattenringar,
fettstänk, glänsande metalliska missfärgningar. Använd ett speciellt rengöringsmedel
för glaskeramik eller rostfritt stål.
2. Rengör produkten med en fuktig duk och lite rengöringsmedel.
3. Torka sedan produkten torr med en ren duk.
OM MASKINEN INTE FUNGERAR
Problem Möjlig orsak och åtgärd
Det går inte att aktivera eller
använda produkten.
• Aktivera produkten igen och ställ in värmeläget inom 10 se-
kunder.
• Du har tryckt på 2 eller flera touchkontroller samtidigt. Tryck
bara på en touchkontroll.
• Barnlåset eller låset eller funktionen Stop+Go är aktiverad. Se
kapitlet Instruktioner för användning.
• Det finns vatten eller fettstänk på kontrollpanelen. Rengör
kontrollpanelen.
En ljudsignal hörs och produk-
ten stängs av.
En ljudsignal avges när produk-
ten är avstängd.
Du har satt något på en eller flera touchkontroller. Ta bort före-
målet från touchkontrollerna.
Restvärmeindikatorn tänds
inte.
Kokzonen är inte varm eftersom den bara har varit påslagen en
kort stund. Kontakta vår serviceavdelning om kokzonen borde
vara varm.
Funktionen Automax aktiveras
inte.
• Kokzonen har fortfarande restvärme. Låt kokzonen bli tillräck-
ligt sval.
• Det högsta värmeläget är inställt. Det högsta värmeläget har
samma effekt som funktionen Automax.
Det går inte att aktivera den
yttre värmezonen.
Aktivera den inre värmezonen först.
Touchkontrollerna blir varma. Kokkärlet är för stort eller står för nära kontrollerna. Placera stora
kokkärl på de bakre kokzonerna om det behövs.
Det hörs inget ljud när du
trycker på touchkontrollerna.
Ljudsignalerna är inaktiverade. Aktivera ljudsignalerna (se Slå på
och av ljudsignaler).
tänds
Den automatiska avstängningen har aktiverats. Inaktivera kokzo-
nen och aktivera den igen efter 60 sekunder.
Om
tänds igen efter 60 sekunder ber vi dig kontakta vår servi-
ceavdelning.
och en siffra tänds.
Det har uppstått ett fel på produkten.
Koppla bort produkten från elnätet några minuter. Ta ur eller
koppla från säkringen i husets/lägenhetens säkringsskåp. Anslut
igen. Om
tänds igen ber vi dig kontakta vår serviceavdelning.
Kontakta återförsäljaren eller Kundtjänst om du inte kan avhjälpa problemet med ovanstå-
ende förslag. Uppge data från typskylten, koden med tre siffror/bokstäver för glaskeramiken
(den sitter i hörnet på hällen) och det felmeddelande som visas.
12 Om maskinen inte fungerar