Översikt | Installation | Gränssnitt | Avinstallera | Felsökning
Felsökning
Innan du kontaktar teknisk support
z MagicRotation-programmet arbetar med den installerade drivrutinen för skärmen
"Display Driver" som tillhandahålls via din försäljare av grafikkortet för att du ska få
tillgång till rotationsfunktioner. Om "Display Driver" inte fungerar som den ska eller om
den innehåller buggar kommer dessa att finnas även efter att MagicRotation har
installerats.
Alla inkorrekta funktioner som beror på problem med "Display Driver" har inte att göra
med något problem hos MagicRotation.
För att kontrollera om det finns något problem i installationen av "Display Driver", kan
du genomföra följande diagnostiska steg:
1. Kontrollera om problemet uppstår i både orienteringen 0 (liggande) och 90
(stående).
2. Kontrollera om problemet uppstår med olika färgdjup (8/16/32 bitar per) och olika
upplösningslägen (800 x 600, 1024 x 768).
3. Kontrollera om problemet uppstår även när MagicRotation inte är installerat.
Om problemet upprepas i något eller samtliga av scenarierna nedan kan det bero på ett
problem vid installationen av "Display Driver" :
För att korrigera problemet gör du följande:
1. Avinstallera MagicRotation.
2. Hämta den senaste versionen av "Display Driver" från försäljaren av ditt
grafikkort.
De senaste versionerna av "Display Driver" från (ATI, NVIDIA, MATROX, INTEL,
etc.) finns att ladda ner från sina respektive webbplatser.
3. Installera senaste versionen av "Display Driver"
4. Installera MagicRotation. Det här löser vanligen problemet.
z MagicRotation kanske inte fungerar om bildskämen byts ut eller om drivrutinen för
grafikkortet uppdateras när MagicRotation arbetar.
Starta i så fall om systemet.
z
Besök MagicRotations webbsida för teknisk support för MagicRotation, FAQ (frågor och
svar) och uppgraderingar av programvaran.