Få hjälp och kontakta Dell
Resurser för självhjälp
Du kan få information och hjälp för Dells produkter och tjänster med följande resurser för självhjälp:
Tabell 16. Resurser för självhjälp
Resurser för självhjälp Resursplats
Information om Dells produkter och tjänster www.dell.com
My Dell
Tips
Kontakta supporten Skriv Contact Support, i Windows search och tryck enter.
Onlinehjälp för operativsystemet www.dell.com/support/windows
www.dell.com/support/linux
Felsökningsinformation, användarhandböcker,
installationsanvisningar, produktspecifikationer, tekniska
hjälpbloggar, programuppdateringar osv.
www.dell.com/support
Artiklarna i Dells kunskapsbank innehåller information om en rad
olika datorproblem.
1. Gå till www.dell.com/support.
2. Ange ämnet eller nyckelordet i rutan Search (Sök).
3. Klicka på Search (Sök) för att hämta relaterade artiklar.
Ta reda på följande information om din produkt:
• Produktspecifikationer
• Operativsystem
• Ställa in och använda produkten
• Säkerhetskopiering av data
• Felsökning och diagnostik
• Fabriks- och systemåterställning
• BIOS-information
Se Me and My Dell (Jag och min Dell) på www.dell.com/support/
manuals.
Hitta de dokument i Me and My Dell (Jag och min Dell) som är
relevanta för din produkt genom att identifiera din produkt med ett
av följande alternativ:
• Välj Detect Product (identifiera produkt).
• Hitta din produkt via listrutan under View Products (Visa
produkter).
• Ange Service Tag Number (servicenummer) eller Product
ID (produkt-ID) i sökfältet.
Kontakta Dell
Om du vill kontakta Dell med frågor om försäljning, teknisk support eller kundtjänst, se www.dell.com/contactdell.
OBS
Tillgängligheten varierar mellan land/region och produkt och vissa tjänster kanske inte finns tillgängliga i ditt
land/din region.
OBS Om du inte har en aktiv internetanslutning så hittar du information på inköpsfakturan, följesedeln, räkningen eller
Dells produktkatalog.
4
16 Få hjälp och kontakta Dell