Få hjälp och kontakta Dell
Resurser för självhjälp
Du kan få information och hjälp för Dells produkter och tjänster med följande resurser för självhjälp:
Tabell 4. Resurser för självhjälp
Resurser för självhjälp Resursplats
Information om Dells produkter och tjänster www.dell.com
My Dell
Tips
Kontakta support I Windows skriver du Contact Support och trycker på retur.
Onlinehjälp för operativsystemet www.dell.com/support/windows
www.dell.com/support/linux
Felsökningsinformation, användarhandböcker,
installationsanvisningar, produktspecifikationer, tekniska
hjälpbloggar, programuppdateringar osv.
www.dell.com/support
Artiklarna i Dells kunskapsbank innehåller information om en rad
olika datorproblem.
1. Gå vidare till https://www.dell.com/support/home/?
app=knowledgebase.
2. Ange ämnet eller nyckelordet i rutan Search (Sök).
3. Klicka på Search (Sök) för att hämta relaterade artiklar.
Ta reda på följande information om din produkt:
● Produktspecifikationer
● Operativsystem
● Ställa in och använda produkten
● Säkerhetskopiering av data
● Felsökning och diagnostik
● Fabriks- och systemåterställning
● BIOS-information
Se Me and My Dell (Jag och min Dell) på www.dell.com/support/
manuals.
Hitta de dokument i Me and My Dell (Jag och min Dell) som är
relevanta för din produkt genom att identifiera din produkt med ett
av följande alternativ:
● Välj Detect Product (identifiera produkt).
● Hitta din produkt via listrutan under View Products (Visa
produkter).
● Ange Service Tag Number (servicenummer) eller Product
ID (produkt-ID) i sökfältet.
Kontakta Dell
Om du vill kontakta Dell med frågor om försäljning, teknisk support eller kundtjänst, se www.dell.com/contactdell.
OBS: Tillgängligheten varierar mellan land och produkt och vissa tjänster kanske inte finns tillgängliga i ditt land.
OBS: Om du inte har en aktiv internetanslutning så hittar du information på inköpsfakturan, följesedeln, räkningen eller Dells
produktkatalog.
4
10 Få hjälp och kontakta Dell